Weboldalunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából cookie-kat használ. Az Adatvédelmi irányelvek menüpontban megtekintheted a sütik kezelésének részletes leírását. 

Menü

A kiskocsik kevés, de nagyobb összegű károkat okoznak

Legritkábban a legkisebb teljesítményű motorral szerelt személyautók okoznak a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) alapján térítendő kárt, ugyanakkor esetükben az átlagosnál magasabb az egy kárra jutó kifizetés.

A Magyar Nemzeti Bank nemrégiben tette közzé a kötelező biztosításokról gyűjtött adatokat, amelyekben részletezi, hogy a kocsik motorteljesítményei függvényében miképpen alakul a károk száma és nagysága.

Tavaly a 2,7 millió személygépkocsiból Magyarországon a 37 kilowattosnál kisebb – ez az első, legkisebb kategória – kocsik száma 110 ezer volt. Egymillió jármű tartozik az 51-70 kilowattos, és 700-700 ezer a 38-50, illetve a 71-100 kilowattos kategóriába. A 101-180 kilowattos személygépkocsik száma a múlt év végén 227 ezret tett ki, az e felettieké 2500-at.

Amíg tíz éve még 100 személyautóból 5 okozott másnak balesetet, mára ez az arány 3-ra csökkent. A balesetet okozó gépkocsik aránya a legkisebb kategóriában 2,4 százalék, míg a 101-180 kilowattosoknál 4,46 százalék. A legnagyobb – a 180 kilowatt feletti – teljesítménynél a kárgyakoriság 4,2 százalék.

Egy személygépkocsis kgfb-kárra tíz éve még csak 380 ezer forint kifizetés jutott, tavaly az átlagos kárérték elérte a 434 ezer forintot.

Az átlagos kár a legkisebb autóknál 497 ezer forint volt. A 101-180 kilowattos osztályban 456 ezer forint, a 180 kilowatt feletti kocsiknál viszont 564 ezer forint. A 38-50 kilowattos kategóriában 430 ezer, 51-70 kilowatt közöttiben 423 ezer forint az átlagkár.

- Budapest, 2014. szeptember 11., csütörtök (MTI) -

Tartalomhoz tartozó címkék: blog